ReMarkAble Agrimarketing Trends 2022

Bij ReMarkAble kijken we graag vooruit. Onze communicatiespecialisten hebben daarom met hun vooruitziende blik een aantal Agrimarketingtrends voor 2022 op een rij gezet. Je leest ze hier:

1 – HERO-Campaigns

Hero content is de creatieve kapstok van de ‘main message’ van jouw onderneming, uitgedragen via een in het oog springende campagne en vaak ingezet via een breed scala aan kanalen. Het doel van deze content is het creëren van bewustzijn voor jouw merk of product. Daarbij inspelend op de emoties van mensen om ze te raken en overtuigen.

Kabbelt de communicatie van je bedrijf onverminderd en braaf door in de valse hoop dat alles bij het oude blijft? Of durf je je uit te spreken waarom juist jouw bedrijf nu het verschil maakt? Do you want to be a hero?

Voorbeelden:

Meer weten over HERO-campaigns?
Neem contact op met Wim


2 - Display Advertising

Het Google Display Netwerk bereikt wereldwijd meer dan 90% van alle internetgebruikers, via miljoenen websites, nieuwspagina's, blogs en Google-sites zoals Gmail en YouTube.

Met display-advertenties kun je jouw bedrijf promoten wanneer mensen online browsen, YouTube-video's bekijken, Gmail checken of mobiele apparaten en apps gebruiken. Veel websites stellen advertentieruimte aan Google beschikbaar, waaronder ook enkele agrarische websites. Zo kun je via Google voor een gunstig tarief advertentieruimte inkopen en je advertenties aan je doelgroep tonen.

Voorbeelden:

Meer weten over display advertising?
Neem contact op met Marc


3 - Retargeting

Iedereen kent het wel: je hebt online een product bekeken en vervolgens duikt ditzelfde product op in advertenties op allerhande websites. Dat is het resultaat van retargeting. Voor jouw product of dienst biedt dit ontzettend veel mogelijkheden om extra leads te converteren en jouw merk online te versterken. Een toepassing die niet meer weg te denken is uit de online marketing, maar nog maar mondjesmaat benut wordt binnen de agri- en hortibusiness.

Voorbeelden:

Meer weten over retargeting?
Neem contact op met Marc


4 - Kennispartnerships

Bijna alle agrarische mediakanalen bieden tegenwoordig zogenaamde kennispartnerships: een prima mogelijkheid om je content te delen op andere media, zodat je ook je agrarische doelgroep bereikt buiten je eigen website netwerk en social media. Je agrarische doelgroep is immers daar. Het agrarisch medialandschap is echter behoorlijk versnipperd, wat een keur aan kennispartnerships met zich meebrengt. Maar hoe maak je nou de juiste keuze voor een dergelijk partnership?

ReMarkAble kent het agrarische medialandschap als geen ander. Voor veel van onze opdrachtgevers verzorgen wij de media inkoop. Wij helpen je graag bij de selectie van het juiste kennispartnership.

Meer weten over kennispartnerships?
Neem contact op met Edzard of Wim


5 - Marketing Automation

De tijd van ‘schieten met hagel’ is voorbij. Opdrachtgevers willen weten wat de communicatie-inspanningen concreet, c.q. meetbaar opleveren en met kwalitatieve leads aan de slag. Communicatie moet leiden tot meer traffic naar je website, meer leads en meer bestellingen/omzet.

Welke kanalen de meeste traffic en leads opleveren kun je monitoren via een marketing automation platform. Zo kun je je marketingeuro’s via één dashboard zo efficiënt mogelijk inzetten. Bestaande contacten of warme leads die via formulieren op je website binnenkomen, kun je op het juiste moment van de juiste informatie voorzien en daarmee je vertegenwoordigers gericht op pad sturen. Benut medewerkers optimaal; de omzet van je bedrijf krijgt hiermee een boost!

ReMarkAble is platinum partner van SharpSpring marketing automation. Ruim 40 agribusinessbedrijven maken hier inmiddels gebruik van voor structurering en optimalisatie van hun marketingactiviteiten. In tijden waar agrarische vakbeurzen niet meer vanzelfsprekend zijn neemt marketing automation komend jaar ongetwijfeld een stevigere plek in waar het gaat om lead- en omzetgeneratie van agribusinessbedrijven.

Voorbeelden:

Meer weten over marketing automation?
Neem contact op met Marc


6 - SELL IT

Verkopen is een vak! Daarmee dus een vaardigheid en een vaardigheid kun je (lees moet je) oefenen. Het verkoopvak is de laatste 20 jaar enorm veranderd. Van het verkopen van een product met USP’s (Unique Selling Points) naar het aanbieden van een oplossing met UBR’s (Unique Buying Reasons). Daarnaast wordt de invloed van internet vaak onderschat. Het is nog niet zo lang geleden dat de algemene mening was “Ik zal echt nooit een televisie, koelkast of iets soortgelijks online kopen. Ik wil dergelijke apparaten kunnen zien en vergelijken.” Nu wordt via Bol.com en de Coolblue’s van deze wereld voor miljoenen omgezet. Wat te denken van de schoenen verkoop? Schoenen kopen zonder deze te passen? Het was simpelweg ondenkbaar. Nu kun je voor 12.00 uur bestellen en dezelfde avond nog geleverd krijgen.

Wat te denken van de middelen die een verkoper of adviseur tot zijn beschikking heeft? Hoeveel van je vertegenwoordigers herinneren zich nog dat ze geen autotelefoon hadden? Geen laptop? Geen tablet? Geen innovatieve Apps? De ontwikkeling is razendsnel gegaan….maar de ‘verkoopvaardigheid’ is maar in zeer bepekte mate meegegroeid. Veelal zijn het nog de oude en vertrouwde gewoontes. Zoals gezegd is verkopen echter een vak, dus moet je oefenen…dat is dus trainen.

Handel is al ouder dan de weg naar Rome, maar nog even actueel in 2022. Het aantal land- en tuinbouwbedrijven (lees je potentieel) neemt zienderogen af. De verkoop skills van je vertegenwoordigers zijn daarom belangrijker dan ooit, om je omzet op pijl te houden of nog beter te laten groeien.

Daarom krijgt investeren in salestraining in 2022 een plek in deze trendwatch.

Meer weten over salestraining?
Neem contact op met Edzard