Hoe blijf je top of mind in crisistijd
Met een beperkt budget toch zichtbaar én in contact met je doelgroep!
Instinctief misschien een begrijpelijk besluit in crisistijd: alle campagnes op stop en geld besparen. Onderzoek na onderzoek laat echter zien dat bezuinigen op marketing in tijden van crisis niet verstandig is. Vergelijk het met topsport. Als topsporters nu stil blijven zitten, duurt het tijden voordat ze hun oude niveau weer bereiken, als ze dat al weer bereiken…Topsporters moeten continu (ook nu dus) in topconditie blijven, net zoals jij top of mind bij je doelgroep moet blijven, om als de crisis weer voorbij is, de schade snel te kunnen inhalen.
In andere artikelen kun je meer lezen over waarom je je campagnes niet moet terugschroeven, inclusief een wetenschappelijke onderbouwing.
ReMarkAble informeert je liever praktisch over kanalen die je kunt gebruiken om met een beperkt budget toch zichtbaar én in contact en zichtbaar kunt blijven met je agrarische doelgroep.
Facebook is een perfect kanaal voor opmerkelijke communicatie met boeren en tuinders. Nu de ‘schermtijd’ in deze quarantainetijd toeneemt, is Facebook een nóg aantrekkelijker kanaal om onder de aandacht te blijven van je doelgroep. Je kunt verschillende agrarische sectoren selecteren. Met een promotiebudget van bijv. 50 Euro kun je al een groot deel van je doelgroep bereiken.
Google Ads
Iedereen kent het wel: je hebt online een product bekeken en vervolgens duikt ditzelfde product op in advertenties op allerhande websites. Dat is het resultaat van retargeting. Voor je product of dienst biedt dit ontzettend veel mogelijkheden om extra leads te converteren en je merk online te versterken. Een toepassing die niet meer weg te denken is uit de online marketing, maar nog maar mondjesmaat benut wordt binnen de agribusiness. Met een promotiebudget van bijv. 100 Euro kun je een groot aantal prospects, die al eens je website hebben bezocht, je advertentie tonen.
De bezoeker ziet vervolgens je website staan in de betaalde zoekresultaten en maakt de keuze om naar juist die website te gaan. De adverteerder betaalt per klik. Je kunt zelf het budget voor de campagne bepalen. Met een promotiebudget van bijv. 50 Euro kun je een groot aantal prospects, met interesse in jouw product of dienst, je advertentie tonen. Google Ads kan voor diverse doeleinden worden ingezet:
- Meer traffic naar de website genereren
- Een grotere naamsbekendheid te creëren
- Meer leads te genereren
Retargeting
Iedereen kent het wel: je hebt online een product bekeken en vervolgens duikt ditzelfde product op in advertenties op allerhande websites. Dat is het resultaat van retargeting. Voor je product of dienst biedt dit ontzettend veel mogelijkheden om extra leads te converteren en je merk online te versterken. Een toepassing die niet meer weg te denken is uit de online marketing, maar nog maar mondjesmaat benut wordt binnen de agribusiness. Met een promotiebudget van bijv. 100 Euro kun je een groot aantal prospects, die al eens je website hebben bezocht, je advertentie tonen.
ACTIE
Maak nu kans op een ReTargeting-actie t.w.v. 250 Euro!
Hoe doet u mee:
- Bezoek onze website.
- Maak een screenshot van onze advertentie die u tegenkomt op andere websites (bijv. Marktplaats, Weeronline, etc.).
- Mail deze naar [email protected].
Durft u te klikken?
Get personal!
Ook, nee wellicht juist, in deze tijd is het belangrijk persoonlijk contact tot stand te brengen. En de inzet van bovenstaande kanalen leidt mogelijk direct al tot contactaanvragen van je doelgroep. Een fysieke afspraak zit er momenteel misschien niet in, maar er zijn talloze mogelijkheden om persoonlijk met je doelgroep in contact te blijven. Natuurlijk per e-mail en telefonisch, of WhatsApp, maar ook beeldbellen via Zoom, Skype, Google Hangouts, Facetime, etc. maakt contact toch persoonlijk.
We kunnen ons voorstellen dat je op dit moment ook andere zorgen hebt. Desgewenst stellen wij graag de campagnes voor je in, om je te ontzorgen én te zorgen dat jouw producten/diensten zichtbaar blijven. Daarnaast zijn we in staat jouw boodschap kort, bondig en inspirerend te verpakken. Tientallen jaren marketing en communicatie-ervaring in de internationale agro- en foodsector gecombineerd met een flinke dosis kennis, inspiratie en creativiteit, zorgen voor content waar u content mee bent! ReMarkAble staat garant voor opmerkelijke communicatie in agro en food! BE GOOD, TELL IT and GET PERSONAL!
Persoonlijk contact met ons?
Blijf gezond en zorg voor elkaar!
P.S. Meer informatie over effectieve communicatie kun je vinden in ons Online KennisCentrum Agrarische Communicatie.