Gebruik Facebook advertising in de online marketingstrategie

Tip 39: Gebruik Facebook advertising in de online marketingstrategie

In deze tip leggen wij jou uit hoe je succesvol adverteert op Facebook. Het promotiebudget is een kostbaar bezit dat slechts één keer kan worden uitgegeven. Daarom is het cruciaal om bewuste keuzes te maken wat betreft de doelstellingen van de advertenties.

Facebook biedt verschillende campagnedoelstellingen voor het adverteren. Bij het opzetten van je campagne kun je kiezen uit 6 verschillende doelstellingen.
In ons artikel ‘Succesvol adverteren op Facebook’ lees je de uitgebreide beschrijving van de doelstellingen:

De 6 verschillende doelstellingen van een Facebookadvertentie:

1. Bekendheid

Bekendheid is geschikt voor:

  • Bereik
  • Merkbekendheid
  • Videoweergaven

2. Betrokkenheid

Met de betrokkenheidsdoelstelling genereer je meer betrokkenheid met behulp van een advertentie. Dit kunnen bijvoorbeeld chatberichten, videoweergaven, vind-ik-leuks of reacties zijn.

3. Verkeer

Verkeer is geschikt voor:

  • Klikken op link
  • Weergaven van landingspagina
  • Gesprekslocaties: WhatsApp, Instagram, Messenger, bellen

4. Leads

Is je doel om persoonlijke gegevens zoals e-mailadressen en telefoonnummers van je doelgroep te verzamelen? Dan is een lead-campagne een interessante optie.

5. App-promotie

Heb je een app die wel wat meer downloads kan gebruiken? Dan is de campagnedoelstelling ‘App-promotie’ de ideale keuze voor jou.

6. Verkoop

Tot slot de doelstelling ‘verkoop’. Deze doelstelling is geschikt voor het bereiken van potentiële klanten die wellicht al direct geïnteresseerd zijn in het kopen van je product of dienst.

De juiste doelstelling, het juiste resultaat

We begrijpen dat elk bedrijf unieke doelstellingen heeft. Daarom stemmen we de Facebook advertising strategie af op jouw specifieke wensen. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Meer tips

Klanten en medewerkers werven: meer overeenkomsten dan je dacht!

Het werven van klanten en medewerkers lijkt misschien heel verschillend, maar de…

In 7 stappen naar een sterk werkgeversmerk

Een sterk werkgeversmerk is dé manier om jouw organisatie aantrekkelijk te maken…

Emoji’s in je nieuwsbrief – versterking of valkuil?

Emoji’s laten je nieuwsbrief opvallen, voegen emotie toe en maken je boodschap…