Succesvol adverteren op Facebook: 6 doelstellingen voor een optimaal resultaat
๐๐ฎ๐ฐ๐ฒ๐ฏ๐ผ๐ผ๐ธ ๐ฎ๐ฑ๐๐ฒ๐ฟ๐๐ถ๐๐ถ๐ป๐ด ๐ถ๐ ๐ป๐ถ๐ฒ๐ ๐บ๐ฒ๐ฒ๐ฟ ๐๐ฒ๐ด ๐๐ฒ ๐ฑ๐ฒ๐ป๐ธ๐ฒ๐ป ๐๐ถ๐ ๐ฑ๐ฒ ๐บ๐ฎ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐๐ถ๐ป๐ด๐บ๐ถ๐ ๐ฑ๐ถ๐ฒ ๐ฅ๐ฒ๐ ๐ฎ๐ฟ๐ธ๐๐ฏ๐น๐ฒ ๐ฑ๐ฎ๐ด๐ฒ๐น๐ถ๐ท๐ธ๐ ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐๐ฒ๐น๐ฒ ๐ผ๐ฝ๐ฑ๐ฟ๐ฎ๐ฐ๐ต๐๐ด๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐ ๐ถ๐ป๐๐ฒ๐. ๐ญ๐ผ ๐๐ผ๐ฟ๐ด๐ฑ๐ฒ๐ป ๐๐ฒ ๐ถ๐ป ๐ฎ๐ฌ๐ฎ๐ฏ ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐บ๐ฎ๐ฎ๐ฟ ๐น๐ถ๐ฒ๐ณ๐๐ ๐ญ๐ต,๐ฑ ๐บ๐ถ๐น๐ท๐ผ๐ฒ๐ป ๐๐ฒ๐ฟ๐๐ผ๐ป๐ถ๐ป๐ด๐ฒ๐ป ๐๐ถ๐ฎ ๐๐ฎ๐ฐ๐ฒ๐ฏ๐ผ๐ผ๐ธ ๐ฒ๐ป ๐๐ป๐๐๐ฎ๐ด๐ฟ๐ฎ๐บ!
Het promotiebudget kunnen we maar รฉรฉn keer uitgeven. Daarom moeten we bewuste keuzes maken betreft de doelstelling van de ads. Als je kiest om meer volgers voor je Facebookpagina te genereren, krijg je in eerste instantie niet meer websiteverkeer. Wat je wel bewerkstelligt met de doelstelling โverkeerโ. Maar de kans is groter dat je leads genereert als je de doelstelling โleadsโ selecteert, dan als je je doelgroep laat landen op je website waar ze een formulier moeten invullenโฆ
Facebook biedt verschillende soorten campagnedoelstellingen voor het inzetten van advertenties. Zo kun je bij het instellen van je campagne kiezen uit 6 verschillende campagnedoelstellingen. Afhankelijk van de doelen van de bedrijven die we helpen, zetten we deze doelstellingen in:
1. Bekendheid
De eerste campagnedoelstelling is โbekendheidโ. Hiermee geef je advertenties weer aan mensen die de advertenties en je merk/bedrijf waarschijnlijk zullen herinneren. Vaak kan je met een relatief klein budget al een grote groep mensen bereiken. Deze campagnedoelstelling is ook geschikt wanneer je een videoboodschap wilt verspreiden. De doelstelling bereikt mensen die de video waarschijnlijk zullen bekijken.
Bekendheid is geschikt voor:
- Bereik
- Merkbekendheid
- Videoweergaven
- Bekendheid van je winkellocatie
2. Verkeer
Wanneer je kiest voor โverkeerโ als campagnedoelstelling zet facebook je advertentie zo in dat ze proberen mensen naar een bepaalde bestemming te sturen. Dit kan je website zijn, maar ook een chatlocatie of app. Je leidt mensen weg van Facebook.
Verkeer is geschikt voor:
- Klikken op link
- Weergaven van landingspagina
- Gesprekslocaties: WhatsApp, Instagram, Messenger, bellen
Tip: โVerkeer is ook handig wanneer je extra informatie wilt geven aan klanten, maar dit niet op Facebook zelf kwijt kan.
3. Betrokkenheid
Met de betrokkenheidsdoelstelling genereer je meer betrokkenheid met behulp van een advertentie. Dit kunnen bijvoorbeeld chatberichten, videoweergaven, vind-ik-leuks of reacties zijn. Hiermee kan jij je Facebook-bedrijfspagina updaten en populairder maken.
Betrokkenheid is geschikt voor:
- Messenger, Instagram en WhatsApp
- Videoweergaven
- Betrokkenheid bij je bericht
- Conversies
- Gesprekken
4. Leads
Is je doel om persoonlijke gegevens zoals e-mailadressen en telefoonnummers van je doelgroep te verzamelen? Dan is een lead-campagne een interessante optie. โLeadsโ is effectief bij mensen die al bekend zijn met je merk en interesse tonen in je product of dienst. Zij zijn vaak sneller geneigd om hun persoonlijke gegevens achter te laten, chatberichten te sturen of contact op te nemen. Als je bijvoorbeeld je e-maillijst wilt uitbreiden of meer lezers voor je nieuwsbrief wilt aantrekken, kun je een leadformulier integreren in je Facebookadvertentie. Hierdoor kunnen gebruikers direct persoonlijke informatie achterlaten, zonder dat ze eerst naar je website of landingspagina hoeven te gaan. Meestal doen ze dit in ruil voor een lead magnet, zoals een e-book of whitepaper.
Leads is geschikt voor:
- Formulieren
- Conversies
- Gesprekken
5. App-promotie
Heb je een app die wel wat meer downloads kan gebruiken? Dan is de campagnedoelstelling โApp-promotieโ de ideale keuze voor jou. Met deze doelstelling kun je je mobiele app effectief promoten op Facebook. Facebookgebruikers worden direct doorgestuurd naar de App Store of Google Play om je app te downloaden. Het is belangrijk om je doelgroep te laten weten welke voordelen ze kunnen verwachten bij het downloaden van je app. Facebook zal je advertentie tonen aan mensen die mogelijk geรฏnteresseerd zijn in je app op basis van hun interesses en eerdere app-downloads.
App-promotie is geschikt voor:
- Appinstallaties
- Appgebeurtenissen
Let op: deze doelstelling werkt alleen voor advertenties op mobiele apparaten en niet op desktops.
6. Verkoop
Tot slot de doelstelling โverkoopโ. Deze doelstelling is geschikt voor het bereiken van potentiรซle klanten die wellicht al direct geรฏnteresseerd zijn in het kopen van je product of dienst. De campagnedoelstelling werkt goed bij remarketing. Hiervoor is het wel nodig dat je Meta-pixel op je website geรฏnstalleerd hebt, zodat Facebook informatie van je website kan ophalen. Een Facebookgebruiker die producten op je website bekeken heeft, krijgt vervolgens op Facebook een advertentie van deze specifieke producten. Zo verhoog je de kans op verkoop nog meer.
Verkoop is geschikt voor:
- Conversies
- Verkopen
Meer dan likes en volgers
Facebook advertising biedt dus veel meer dan het genereren van likes en volgers. We helpen u met het behalen van concrete doelstellingen, zoals:
- Meer websitebezoekers
- Meer leads
- Meer verkopen
De juiste doelstelling, het juiste resultaat
We begrijpen dat elk bedrijf unieke doelstellingen heeft. Daarom stemmen we de Facebook advertising strategie af op uw specifieke wensen. We kiezen uit de verschillende campagnedoelstellingen die Facebook biedt.
Samen naar succes
Met ReMarkAble als uw partner in Facebook advertising bent u verzekerd van een succesvolle campagne. We nemen u alle zorgen uit handen, zodat u zich kunt focussen op wat echt belangrijk is: uw core business.