Tip 39 afbeelding

Succesvol adverteren op Facebook: 6 doelstellingen voor een optimaal resultaat

๐—™๐—ฎ๐—ฐ๐—ฒ๐—ฏ๐—ผ๐—ผ๐—ธ ๐—ฎ๐—ฑ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜๐—ถ๐˜€๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ถ๐˜€ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—บ๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜„๐—ฒ๐—ด ๐˜๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐˜‚๐—ถ๐˜ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—บ๐—ฎ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด๐—บ๐—ถ๐˜… ๐—ฑ๐—ถ๐—ฒ ๐—ฅ๐—ฒ๐— ๐—ฎ๐—ฟ๐—ธ๐—”๐—ฏ๐—น๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฎ๐—ด๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ท๐—ธ๐˜€ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—น๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ๐—ฑ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ด๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€ ๐—ถ๐—ป๐˜‡๐—ฒ๐˜. ๐—ญ๐—ผ ๐˜‡๐—ผ๐—ฟ๐—ด๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐˜„๐—ฒ ๐—ถ๐—ป ๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฎ๐Ÿฏ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—น๐—ถ๐—ฒ๐—ณ๐˜€๐˜ ๐Ÿญ๐Ÿต,๐Ÿฑ ๐—บ๐—ถ๐—น๐—ท๐—ผ๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜๐—ผ๐—ป๐—ถ๐—ป๐—ด๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ถ๐—ฎ ๐—™๐—ฎ๐—ฐ๐—ฒ๐—ฏ๐—ผ๐—ผ๐—ธ ๐—ฒ๐—ป ๐—œ๐—ป๐˜€๐˜๐—ฎ๐—ด๐—ฟ๐—ฎ๐—บ!

Het promotiebudget kunnen we maar รฉรฉn keer uitgeven. Daarom moeten we bewuste keuzes maken betreft de doelstelling van de ads. Als je kiest om meer volgers voor je Facebookpagina te genereren, krijg je in eerste instantie niet meer websiteverkeer. Wat je wel bewerkstelligt met de doelstelling โ€˜verkeerโ€™. Maar de kans is groter dat je leads genereert als je de doelstelling โ€˜leadsโ€™ selecteert, dan als je je doelgroep laat landen op je website waar ze een formulier moeten invullenโ€ฆ

Facebook biedt verschillende soorten campagnedoelstellingen voor het inzetten van advertenties. Zo kun je bij het instellen van je campagne kiezen uit 6 verschillende campagnedoelstellingen. Afhankelijk van de doelen van de bedrijven die we helpen, zetten we deze doelstellingen in:

1. Bekendheid

De eerste campagnedoelstelling is โ€˜bekendheidโ€™. Hiermee geef je advertenties weer aan mensen die de advertenties en je merk/bedrijf waarschijnlijk zullen herinneren. Vaak kan je met een relatief klein budget al een grote groep mensen bereiken. Deze campagnedoelstelling is ook geschikt wanneer je een videoboodschap wilt verspreiden. De doelstelling bereikt mensen die de video waarschijnlijk zullen bekijken.

Bekendheid is geschikt voor:

  • Bereik
  • Merkbekendheid
  • Videoweergaven
  • Bekendheid van je winkellocatie

2. Verkeer

Wanneer je kiest voor โ€˜verkeerโ€™ als campagnedoelstelling zet facebook je advertentie zo in dat ze proberen mensen naar een bepaalde bestemming te sturen. Dit kan je website zijn, maar ook een chatlocatie of app. Je leidt mensen weg van Facebook.

Verkeer is geschikt voor:

  • Klikken op link
  • Weergaven van landingspagina
  • Gesprekslocaties: WhatsApp, Instagram, Messenger, bellen

Tip: โ€˜Verkeer is ook handig wanneer je extra informatie wilt geven aan klanten, maar dit niet op Facebook zelf kwijt kan.

3. Betrokkenheid

Met de betrokkenheidsdoelstelling genereer je meer betrokkenheid met behulp van een advertentie. Dit kunnen bijvoorbeeld chatberichten, videoweergaven, vind-ik-leuks of reacties zijn. Hiermee kan jij je Facebook-bedrijfspagina updaten en populairder maken.

Betrokkenheid is geschikt voor:

  • Messenger, Instagram en WhatsApp
  • Videoweergaven
  • Betrokkenheid bij je bericht
  • Conversies
  • Gesprekken

4. Leads

Is je doel om persoonlijke gegevens zoals e-mailadressen en telefoonnummers van je doelgroep te verzamelen? Dan is een lead-campagne een interessante optie. โ€˜Leadsโ€™ is effectief bij mensen die al bekend zijn met je merk en interesse tonen in je product of dienst. Zij zijn vaak sneller geneigd om hun persoonlijke gegevens achter te laten, chatberichten te sturen of contact op te nemen. Als je bijvoorbeeld je e-maillijst wilt uitbreiden of meer lezers voor je nieuwsbrief wilt aantrekken, kun je een leadformulier integreren in je Facebookadvertentie. Hierdoor kunnen gebruikers direct persoonlijke informatie achterlaten, zonder dat ze eerst naar je website of landingspagina hoeven te gaan. Meestal doen ze dit in ruil voor een lead magnet, zoals een e-book of whitepaper.

Leads is geschikt voor:

  • Formulieren
  • Conversies
  • Gesprekken

5. App-promotie

Heb je een app die wel wat meer downloads kan gebruiken? Dan is de campagnedoelstelling โ€˜App-promotieโ€™ de ideale keuze voor jou. Met deze doelstelling kun je je mobiele app effectief promoten op Facebook. Facebookgebruikers worden direct doorgestuurd naar de App Store of Google Play om je app te downloaden. Het is belangrijk om je doelgroep te laten weten welke voordelen ze kunnen verwachten bij het downloaden van je app. Facebook zal je advertentie tonen aan mensen die mogelijk geรฏnteresseerd zijn in je app op basis van hun interesses en eerdere app-downloads.

App-promotie is geschikt voor:

  • Appinstallaties
  • Appgebeurtenissen

Let op: deze doelstelling werkt alleen voor advertenties op mobiele apparaten en niet op desktops.

6. Verkoop

Tot slot de doelstelling โ€˜verkoopโ€™. Deze doelstelling is geschikt voor het bereiken van potentiรซle klanten die wellicht al direct geรฏnteresseerd zijn in het kopen van je product of dienst. De campagnedoelstelling werkt goed bij remarketing. Hiervoor is het wel nodig dat je Meta-pixel op je website geรฏnstalleerd hebt, zodat Facebook informatie van je website kan ophalen. Een Facebookgebruiker die producten op je website bekeken heeft, krijgt vervolgens op Facebook een advertentie van deze specifieke producten. Zo verhoog je de kans op verkoop nog meer.

Verkoop is geschikt voor:

  • Conversies
  • Verkopen

Meer dan likes en volgers

Facebook advertising biedt dus veel meer dan het genereren van likes en volgers. We helpen u met het behalen van concrete doelstellingen, zoals:

  • Meer websitebezoekers
  • Meer leads
  • Meer verkopen

De juiste doelstelling, het juiste resultaat

We begrijpen dat elk bedrijf unieke doelstellingen heeft. Daarom stemmen we de Facebook advertising strategie af op uw specifieke wensen. We kiezen uit de verschillende campagnedoelstellingen die Facebook biedt.

Samen naar succes

Met ReMarkAble als uw partner in Facebook advertising bent u verzekerd van een succesvolle campagne. We nemen u alle zorgen uit handen, zodat u zich kunt focussen op wat echt belangrijk is: uw core business.

Deel dit artikel