Tijd om in de spiegel te kijken!

Via uw communicatie beïnvloedt u het gedrag van uw doelgroep. Om te zorgen dat dit ‘gewenst gedrag’ is, dient u als bedrijf een stevige basis neer te zetten van waaruit u werkt. Be Good!

Voor de corporate identity van uw organisatie is het belangrijk herkenbaar te zijn en vertrouwen en kwaliteit uit te stralen. Immers, als men vertrouwen in uw organisatie heeft, is men eerder geneigd uw producten en/of diensten af te nemen.

Doe waar u als organisatie voor staat en wat u zegt. Dat maakt zowel intern als extern duidelijk wat de klant/prospect mag verwachten.

De stevige basis voor uw corporate identity wordt gevormd door uw:

  • Cultuur (kwalitatieve doelen)
  • Strategie (kwantitatieve doelen)

Deze moeten de managementstijl en structuur van uw organisatie bepalen, met een positieve uitstraling naar uw doelgroep en voor uw ‘business’. De praktijk is echter weerbarstiger dan de theorie. Mijn ervaring is dat wat er op papier staat vaak niet overeenkomt met hoe er wordt gewerkt. Helaas met negatieve gevolgen voor uw business. Het is goed om regelmatig in de spiegel te kijken.

Wellicht loopt u rond met een aantal vragen:

  • Wie zijn mijn afnemers?
  • Waar liggen mijn kansen?
  • Hoe richt ik mijn organisatie optimaal in??
  • Hoe introduceer ik een nieuw product of nieuwe dienst?
  • Wat is nodig om mijn imago in overeenstemming te brengen met mijn identiteit?

Beschouw hierbij uw product of bedrijf als een merk: “It’s all about branding!”

Do you want to Be good? 
ReMarkAble beschikt over tientallen jaren ervaring in strategische marketing en communicatie in de agro- en foodsector. Wij spreken uw taal en kennen uw klanten.

Deel dit artikel