Stel je voor: Een klant die wat terugzegt… BRRRRR

Onlangs was ik in gesprek met een opdrachtgever over de efficiëntie van zijn verkoopapparaat. Zijn adviseurs moeten dagelijks prospects koud telefonisch benaderen, of rijden lukraak (stad en) land af voor die ene boer of tuinder met aankoopintenties. Niet zelden kiezen de adviseurs hierbij de ‘makkelijke weg’ en bezoeken ze vertrouwde adressen. Met deze werkwijze is in de basis niets mis. Om in de land- en tuinbouwsector succesvol te zijn is persoonlijk contact immers onontbeerlijk. Onze aanpak is niet voor niets: BE GOOD, TELL IT and GET PERSONAL.

De weg naar nieuwe klanten kan echter sneller, slimmer en efficiënter. Veel adviseurs hebben er moeite mee de telefoon te pakken om koude acquisitie te plegen (al geven ze dit niet graag toe). In de huidige digitale éénrichting communicatie heerst vaak koudwatervrees. Stel je voor: een klant die wat terugzegt…BRRRRRR. Daarnaast is het koud bezoeken van prospects een tijd- en daarmee geldrovende bezigheid. Want bij 10 koude bezoeken bestaat er als het meezit maar op één adres concrete interesse. De opdrachtgever kon dat beamen.

Komt bovenstaande u ook bekend voor?

Een stuk makkelijker wordt het als de klant al diverse koopsignalen heeft afgegeven. Dan komt het belletje of bezoek met het juiste productaanbod als geroepen en kan het klappertanden achterwege blijven! Daarnaast werkt het voor de adviseurs bij het brengen van bezoek een stuk prettiger om te weten dat er interesse bestaat en waarin. Zo wordt verkopen veel efficiënter en rendeert uw bedrijf significant beter!

Elke dag opnieuw orders voor het oprapen. Dat klinkt te mooi om waar te zijn. Toch ligt dit voor u binnen handbereik!
Hoe?

Door gebruik te maken van marketing automation.

Help uzelf en uw medewerkers verkopen!

Of neem direct contact met mij op voor een vrijblijvende demo. Bel 0031 (0)6 10279597, of mail naar m.strijker@remarkable.nl. Als Strategy & Marketing Automation Manager vertel ik u graag meer over de grenzeloze mogelijkheden van ReMarkAble Marketing Automation voor uw agribusiness!

Deel dit blog