Wat zijn de mogelijkheden met een LinkedIn-showcasepagina?

Tip 50: Wat zijn de mogelijkheden met een LinkedIn-showcasepagina?

Een LinkedIn-showcasepagina is een subpagina van een bedrijfspagina die specifiek is ontworpen om een bepaald product, dienst of bedrijfsonderdeel uit te lichten. Het stelt bedrijven in staat om gerichte content te delen met een specifieke doelgroep, die deze showcasepagina kan volgen voor relevante updates. Dit is vooral effectief wanneer een bedrijf verschillende merken of diensten heeft, die elk hun eigen marketingstrategie en publiek nodig hebben.

Waarvoor gebruik je een showcasepagina?

Een LinkedIn-showcasepagina is een pagina die je volledig wijdt aan een product of doelgroep. Zo kan je andere accenten leggen in je communicatie en beter inspelen op de wensen en behoeften van je volgers. Een showcasepagina staat dus volledig in het teken van een merk, product, dienst of doelgroep. Bijvoorbeeld als je zowel een B2B als een B2C verkoopt, dan kan het in dat geval waardevol zijn om aparte showcasepagina’s te creëren voor elke doelgroep. Zo kan je gerichte content delen die perfect aansluit bij hun specifieke interesses.

  • Content: Via een showcase kan je je content nauwkeurig afstemmen op je publiek. Wat voor de ene groep een unique selling point is, kan voor een andere groep totaal irrelevant zijn.
  • Evenementen: Je kan ook gemakkelijk evenementen promoten bij de juiste doelgroep tonen. Want niet elk evenement is voor iedereen even interessant.
  • Nieuws: Heb je nieuws over je product, bedrijf of merk? Dan is je showcasepagina de perfecte plek om updates over nieuwe producten of diensten te geven.
  • Vacatures: Hoewel je vacatures al kunt delen via je bedrijfspagina, biedt een showcasepagina echter de mogelijkheid om vacatures specifiek onder de aandacht te brengen bij de doelgroep die het meest geïnteresseerd is.

Een showcasepagina is gekoppeld aan je bedrijfspagina, maar functioneert als een zelfstandige pagina. Hoewel beide pagina’s qua uiterlijk sterk op elkaar lijken, hebben ze elk hun eigen volgers en unieke content.

Voordelen van een LinkedIn-showcasepagina

Als je over verschillende bedrijven of producten en diensten beschikt, kan het aanmaken van showcasepagina’s een flink voordeel meebrengen voor jouw merk of bedrijf.

  1. Specifieke content voor jouw doelgroep
    Een groot voordeel is dat je je communicatie specifieker kunt afstemmen op je publiek. Dit maakt het eenvoudiger om interactie te creëren met je doelgroep, die meer interesse zal tonen omdat de content direct aansluit bij hun behoeften en interesses.
  2. Meer inzicht in je doelgroep
    Met showcasepagina’s kun je gedetailleerde statistieken per pagina opvragen. Door showcasepagina’s te gebruiken krijg je dus meer inzichten in het gedrag en de voorkeuren van je bezoekers.
  3. Een positief imago voor je bedrijfspagina
    De link naar je bedrijfspagina blijft altijd zichtbaar, zelfs bij showcasepagina’s. Dit betekent dat de positieve impact van een gespecialiseerde en persoonlijke aanpak bijdraagt aan het versterken van het algemene imago van je bedrijf. Zo profiteert je bedrijf van de voordelen van gerichte content en behoudt het tegelijkertijd een sterke en consistente identiteit.
  4. De vindbaarheid van je bedrijf verbeterd
    De LinkedIn-showcasepagina’s verschijnen in de LinkedIn-zoekresultaten. Een pagina die specifiek is genoemd naar een product, kan gemakkelijk gevonden worden via de zoekbalk. Elke showcasepagina vergroot dus de zichtbaarheid en vergroot de kans dat je pagina wordt ontdekt door je doelgroep.

Meer tips

Emoji’s in je nieuwsbrief – versterking of valkuil?

Emoji’s laten je nieuwsbrief opvallen, voegen emotie toe en maken je boodschap…

De kracht van direct mailing

Direct mailing is een effectieve manier voor jouw bedrijf om klanten gericht…

Boost je marketing: verbind Facebook Lead Ads met Constant Contact voor slimmere, snellere leadopvolging

In digitale marketing is het belangrijk om leads effectief te werven en…