Maak gebruik van dynamische e-mails

Tip 21: Maak gebruik van dynamische e-mails

Bij gebruik van dynamische e-mails worden e-mails gevuld met content gebaseerd op wat er bekend is over de ontvanger. Het personaliseren van e-mails maakt dat uw e-mails naar een hoger niveau getild worden, en wanneer u het juist implementeert kan dit resulteren in hogere conversies.

Bij dynamische e-mails wordt er verschillende content weergegeven aan verschillende mensen, op basis van hun demografie, gedrag en zelfs hun aankoopgeschiedenis. Dynamische e-mailinhoud bespaart de tijd van het op maat aanmaken van verschillende soortgelijke e-mails voor meerdere situaties. In de plaats daarvan wordt één e-mail dynamisch bijgewerkt, en de meeste relevante informatie voor uw lead wordt ingevoegd en getoond.

Hieronder zijn enkele gebruiksvoorbeelden:

  • Producten tonen die nog in het online wagentje liggen
  • Wijzigende kopregels voor verschillende kantoren in het geval van bedrijven met meerdere locaties
  • Verschillend serviceaanbod op basis van de demografie van de Leads
  • Aanbieden van verschillende kortingsbonnen als gevolg van eerder gedrag
  • Informatieve inhoud op basis van verschillende interessante onderwerpen

Bent u gebruiker van SharpSpring Marketing Automation? Raadpleeg dan het volledige helpdesk-artikel voor meer gedetailleerde voorbeelden en configuratierichtlijnen.

http://help.sharpspring.com/hc/en-us/articles/115001033587-How-to-Add-Dynamic-Email-Content

Meer tips

Emoji’s in je nieuwsbrief – versterking of valkuil?

Emoji’s laten je nieuwsbrief opvallen, voegen emotie toe en maken je boodschap…

De kracht van direct mailing

Direct mailing is een effectieve manier voor jouw bedrijf om klanten gericht…

Boost je marketing: verbind Facebook Lead Ads met Constant Contact voor slimmere, snellere leadopvolging

In digitale marketing is het belangrijk om leads effectief te werven en…