maak gebruik van e-mailmarketing

Tip 35: maak gebruik van e-mailmarketing

E-mailmarketing is een vorm van Direct marketing waarbij berichten worden verzonden naar een doelgroep via e-mail. Door regelmatig waardevolle inhoud, aanbiedingen en updates te sturen, kun je de loyaliteit van klanten versterken en herhaalaankopen stimuleren.

Wil jij jouw bestaande klanten snel kunnen informeren?
De kans is groot dat het bericht de dag van versturen nog wordt gezien en gelezen, omdat de berichten rechtstreeks naar klanten en abonnees worden gestuurd. De meeste mensen krijgen een melding op de telefoon als er een e-mail binnenkomt. In vergelijking met traditionele marketingkanalen zoals drukwerk en advertenties is e-mailmarketing kosteneffectief en snel.

Door consistentie te waarborgen in het gebruik van huisstijl, bouw je een sterke merkidentiteit op en vergroot je de herkenbaarheid van het bedrijf bij jouw doelgroep. Met een goede gebruiksvriendelijke e-maileditor kan jij jouw huisstijl waarborgen. Een groot voordeel is dat een e-mail gepersonaliseerd kan worden voor de juiste doelgroep. Dit vergroot de betrokkenheid en de kans op conversie. E-mailmarketing is namelijk zeer geschikt voor het verzenden van nieuwsbrieven, promotieaanbiedingen, aankondigingen van nieuwe producten en uitnodigingen voor evenementen.

Regelmatig plaatsen wij praktische tips om jouw e-mailcampagne te verbeteren.

Tip 6: Gebruik nooit ‘nieuwsbrief’ of ‘newsletter’ in de onderwerpregel van je nieuwsbrief
Tip 17: Combineer buttons en tekstlinks in je nieuwsbrief voor maximale CTR
Tip 18: Waarom je “MAILTO:” moet gebruiken in een nieuwsbrief
Tip 21: Maak gebruik van dynamische e-mails

Meer tips

5 tips voor een succesvolle LinkedIn bedrijfspagina

1. Maak een complete en aantrekkelijke bedrijfspagina 2. Publiceer regelmatig waardevolle en…

E-mail tips and tricks

Maak van uw e-mailhandtekening een krachtige marketingtool: Tips en trucs

Uw e-mailhandtekening is meer dan een afsluiting; het is een subtiele maar…

4 tips voor een opmerkelijk evenement

De kracht van evenementen marketing ligt in het vermogen om direct interactie…