Waarom je “mailto:” moet gebruiken in een nieuwsbrief
Tip 18: Waarom je “mailto:” moet gebruiken in een nieuwsbrief
Om ervoor te zorgen dat iemand die op een link klikt, direct naar je kan mailen voor een nieuwsbrief, kun je een “mailto” link gebruiken. Een “mailto” link is een HTML-link die het mogelijk maakt om direct een e-mailbericht te openen met het e-mailadres van de ontvanger al ingevuld in het “Aan:” veld.
Hier is hoe je het kunt doen:
<a href="mailto:[email protected]">Schrijf me in voor de nieuwsbrief!</a>
Wanneer iemand op deze link klikt, wordt er automatisch een e-mailprogramma geopend (zoals Outlook, Gmail, of een ander e-mailprogramma) met het opgegeven e-mailadres in het “Aan:” veld. De persoon kan dan gewoon op “Verzenden” klikken om je een e-mail te sturen om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.
Zorg ervoor dat je het e-mailadres “[email protected]” vervangt door het daadwerkelijke e-mailadres waar je de nieuwsbrief naartoe wilt ontvangen. Als mensen op deze link klikken, wordt automatisch een e-mailbericht geopend met jouw e-mailadres al ingevuld in het “Aan:” veld, klaar om te verzenden.
Het is belangrijk op te merken dat sommige moderne webbrowsers of e-mailprogramma’s mogelijk beveiligingsmaatregelen hebben om het automatisch openen van e-mails te voorkomen, dus het kan zijn dat de gebruiker nog steeds een bevestiging moet geven voordat het e-mailprogramma wordt geopend.
Meer tips
Gebruik Facebook advertising in de online marketingstrategie
In deze tip leggen wij jou uit hoe je succesvol adverteert op…
5 tips voor een succesvolle LinkedIn bedrijfspagina
Wil je weten hoe je jouw LinkedIn bedrijfspagina naar een hoger niveau…
Maak van uw e-mailhandtekening een krachtige marketingtool: Tips en trucs
Uw e-mailhandtekening is meer dan een afsluiting; het is een subtiele maar…