Waarom je “mailto:” moet gebruiken in een nieuwsbrief

Tip 18: Waarom je “mailto:” moet gebruiken in een nieuwsbrief

Om ervoor te zorgen dat iemand die op een link klikt, direct naar je kan mailen voor een nieuwsbrief, kun je een “mailto” link gebruiken. Een “mailto” link is een HTML-link die het mogelijk maakt om direct een e-mailbericht te openen met het e-mailadres van de ontvanger al ingevuld in het “Aan:” veld.

Hier is hoe je het kunt doen:

<a href="mailto:[email protected]">Schrijf me in voor de nieuwsbrief!</a>

Wanneer iemand op deze link klikt, wordt er automatisch een e-mailprogramma geopend (zoals Outlook, Gmail, of een ander e-mailprogramma) met het opgegeven e-mailadres in het “Aan:” veld. De persoon kan dan gewoon op “Verzenden” klikken om je een e-mail te sturen om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Zorg ervoor dat je het e-mailadres “[email protected]” vervangt door het daadwerkelijke e-mailadres waar je de nieuwsbrief naartoe wilt ontvangen. Als mensen op deze link klikken, wordt automatisch een e-mailbericht geopend met jouw e-mailadres al ingevuld in het “Aan:” veld, klaar om te verzenden.

Het is belangrijk op te merken dat sommige moderne webbrowsers of e-mailprogramma’s mogelijk beveiligingsmaatregelen hebben om het automatisch openen van e-mails te voorkomen, dus het kan zijn dat de gebruiker nog steeds een bevestiging moet geven voordat het e-mailprogramma wordt geopend.

Meer tips

Waarom een sterk merk niet alleen voor grote bedrijven is

Wanneer we denken aan sterke merken, komen vaak de grote namen als…

Klanten en medewerkers werven: meer overeenkomsten dan je dacht!

Het werven van klanten en medewerkers lijkt misschien heel verschillend, maar de…

In 7 stappen naar een sterk werkgeversmerk

Een sterk werkgeversmerk is dé manier om jouw organisatie aantrekkelijk te maken…