Verhoog je conversie door het gebruik van retargeting

Tip 24: Verhoog je conversie door het gebruik van retargeting

Retargeting is een krachtige marketingtool die om verschillende redenen ontzettend nuttig kan zijn voor je bedrijf. Lees hier alles over retargeting.

Wat is retargeting?

Retargeting, ook wel remarketing genoemd, is het benaderen van potentiële klanten die eerder interactie hebben gehad met een van de digitale eigendommen van je bedrijf, maar geen gewenste actie hebben ondernomen.

Hoe werkt retargeting?

  1. Tracking: Bij het bezoek van je website/digitale advertentie, wordt er een cookie in de browser van je potentiële klant geplaatst. Deze cookie verzamelt informatie over het online gedrag van deze klant.
  2. Segmentatie: Op basis van de verzamelde gegevens kun je je potentiële klanten segmenteren in verschillende groepen, afhankelijk van hun gedrag en interesses.
  3. Advertenties: Na het segmenteren van verschillende groepen, kan je doelgericht gaan adverteren. Om zo de verschillende groepen van bijpassende advertenties te voorzien. De potentiële klanten komen zo in aanraking met je advertentie via andere websites of waneer ze sociale media gebruiken.

Voordelen van retargeting:

Retargeting kent vele voordelen. Een aantal belangrijke voordelen zijn:

  • Heractivering van interesse: de potentiële klanten die je benaderd met retargeting hebben al interesse getoond. Door hen opnieuw te benaderen kan deze interesse weer aangewakkerd worden en aanmoedigen om tot aankoop over te gaan.
  • Verhoog conversiepercentage: retargetingcampagnes hebben doorgaans hogere conversiepercentages dan generieke advertenties. Dit komt omdat de advertenties specifiek zijn gericht op mensen die al bekend zijn met wat er aangeboden wordt.
  • Versterken van merkbekendheid: herhaaldelijke blootstelling aan je merk kan de merkbekendheid vergroten.

Benieuwd wat er nodig is voor succesvolle retargeting? Vraag ons gratis kennisdocument aan!

Meer tips

Klanten en medewerkers werven: meer overeenkomsten dan je dacht!

Het werven van klanten en medewerkers lijkt misschien heel verschillend, maar de…

In 7 stappen naar een sterk werkgeversmerk

Een sterk werkgeversmerk is dé manier om jouw organisatie aantrekkelijk te maken…

Emoji’s in je nieuwsbrief – versterking of valkuil?

Emoji’s laten je nieuwsbrief opvallen, voegen emotie toe en maken je boodschap…