Verbeter je resultaten met A/B-testen

Tip 22: Verbeter je resultaten met A/B-testen


Binnen digitale marketing weet iedereen dat het simpelweg hebben van een website in de meeste gevallen niet genoeg is. Je besteedt ook tijd en/of geld aan de vormgeving, de inhoud en de gebruiksvriendelijkheid van de site. Maar hoe kun je er zeker van zijn dat de kleur van je knoppen, de tekst van je call-to-action, of zelfs de plaatsing van je afbeeldingen echt werkt voor je bezoekers?

Dit is waar A/B-testen in beeld komen. Het is een krachtige tool die marketeers, website-eigenaren en productontwikkelaars in staat stelt om geïnformeerde beslissingen te nemen op basis van echte data, niet alleen op onderbuikgevoel. Hierbij krijgt een deel van je doelgroep versie A te zien en een deel versie B. Door de uitkomsten hiervan te bestuderen, krijg je inzicht in welke versie van je website voor de beste resultaten zorgt. Een perfecte tool om je site steeds verder te optimaliseren.

Waar A/B-testen al veel gebruikt worden voor website optimalisatie is dit ook een perfecte tool bij andere marketingactiviteiten. Denk aan de ‘tone of voice’ op je social media of de manier waarop je berichten vormgeeft. Test het onderwerp of de opzet van je nieuwsbrieven, of verander formulieren en gegevensinvoer. Zo geef je niet alleen je website een boost maar ook alle andere communicatieplatformen waarop je actief bent!

Meer tips

In 7 stappen naar een sterk werkgeversmerk

Een sterk werkgeversmerk is dé manier om jouw organisatie aantrekkelijk te maken…

Emoji’s in je nieuwsbrief – versterking of valkuil?

Emoji’s laten je nieuwsbrief opvallen, voegen emotie toe en maken je boodschap…

De kracht van direct mailing

Direct mailing is een effectieve manier voor jouw bedrijf om klanten gericht…