Maximaliseer het bereik van je bedrijfspagina op LinkedIn
Tip 40: Maximaliseer het bereik van je bedrijfspagina op LinkedIn
De kracht van interactie.
Eerder hebben wij jou tips gegeven voor een succesvolle LinkedInbedrijfspagina. Wist je dat een succesvolle LinkedInpagina niet alleen is gebouwd op goede inhoud? Het draait juist ook om interactie. LinkedIn is zo ingesteld dat interactie wordt beloond, want dat betekent dat de content interessant en relevant is.
Wat is een interactie:
- Liken
- Reageren (en jij reageert op de reacties)
- Reposten (met of zonder commentaar)
De eerste uren na het plaatsen van je post zijn hierbij cruciaal. LinkedIn begint altijd met het tonen aan een ‘testgroep’, een gedeelte van je volgers. LinkedIn laat je post aan een groter publiek zien als de testgroep je post waardeert vanwege deze positieve factoren.
TIP: Een handige manier om snel te kunnen reageren is door meldingen in te schakelen voor bedrijven die je echt niet wilt missen. Daarvoor moet je de pagina wel eerst volgen. Je kunt de bel instelling vinden rechtsonder de omslagfoto.
Een like of reactie draagt meer bij aan de verspreiding van een post dan simpelweg opnieuw delen.
Vermijd herhaalde content
Het algoritme is zo ingesteld dat wanneer content herhaald wordt puur om het te delen, dit bericht meestal niet verder verspreid wordt. Met de gedachte dat niemand zit te wachten op twintig keer hetzelfde bericht in de tijdlijn. Beperk delen dus tot een minimum.
Ter illustratie:
- Een originele post haalt gemiddeld 8.000 – 10.000 views, soms ver daaroverheen
- Een gereposte update met ideeën haalt gemiddeld 1.000 – 1.500 views
- Een gereposte update haalt misschien 50, 60 views
Taggen van bedrijven en personen in het bericht
Tags werken positief als de getagde persoon of organisatie ook reageert op de post (met een like of reactie). Als dit niet gebeurt kan dit juist negatieve gevolgen hebben voor de zichtbaarheid van het bericht. Voor de zichtbaarheid van jouw LinkedIn bericht is het dus beter als de persoon reageert door middel van een like of reactie.
Meer tips
In 7 stappen naar een sterk werkgeversmerk
Een sterk werkgeversmerk is dé manier om jouw organisatie aantrekkelijk te maken…
Emoji’s in je nieuwsbrief – versterking of valkuil?
Emoji’s laten je nieuwsbrief opvallen, voegen emotie toe en maken je boodschap…
De kracht van direct mailing
Direct mailing is een effectieve manier voor jouw bedrijf om klanten gericht…