LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s

Tip 45: LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s

LinkedIn Premium is al een langere tijd beschikbaar voor persoonlijke profielen, maar nu is er ook LinkedIn Premium voor bedrijven. LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s is een abonnement waarmee je je bedrijfspagina meer kunt laten opvallen, zo biedt het tools om meer zichtbaarheid en impact te genereren. Dit LinkedIn abonnement geeft je toegang tot functies die alleen via Premium beschikbaar zijn. Hiermee kun je je bedrijf of organisatie sneller laten groeien, meer waardevolle interacties aangaan en in contact komen met potentiële klanten.

De belangrijkste functies van LinkedIn Premium:

Hieronder vind je de belangrijkste functies van LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s.

1. Hieronder vind je de belangrijkste functies van LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s.
Met het Premium abonnement creëer je gemakkelijk een op maat gemaakte call-to-action knop die de betrokkenheid van je LinkedIn volgers versterkt. Als paginabeheerder kies je de naam van de CTA-knop en deze is ook te personaliseren met een unieke URL. Door deze functie kan je nauwlettend volgen hoe vaak er op de CTA-knop wordt geklikt.

2. Inzicht in pagina bezoekers
Je kunt natuurlijk met een standaard LinkedIn-bedrijfspagina het aantal bezoekers al volgen, maar met de LinkedIn Premium bedrijfspagina krijg je een dieper inzicht in je bezoekersverkeer en demografische trends over verschillende periodes. Als beheerder heb je toegang tot een lijst met recente bezoekers van de pagina, deze kan je bekijken in ‘Wie heeft uw pagina bezocht?’. Deze functie biedt waardevolle data om je strategie te verbeteren. Wel is de functie afhankelijk van de privacy instellingen van je bezoekers.

3. Aangepaste testimonial
Met LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s heb je nu een op maat gemaakte testimonial of klantcitaat prominent bovenaan je bedrijfsprofiel staan. Dit bied je de kans om je klanten direct te laten spreken en je bedrijf of organisatie duidelijk te onderscheiden van de concurrentie. Zo vergroot je het vertrouwen in jouw bedrijf en stimuleer je de klantconversie.

4. Geloofwaardigheidshoogtepunten
De functie ‘Geloofwaardigheidshoogtepunten’ binnen LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s stelt je in staat om de unieke en sterke punten van je bedrijf te benadrukken. Als hoofdbeheerder van de pagina kun je eenvoudig onderscheidingen, certificeringen, ranglijsten, nieuwsvermeldingen of andere opvallende prestaties toevoegen aan je pagina.

5. Automatische volgverzoeken versturen
Bij LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s kun je je volgersaantal eenvoudig laten groeien door automatische uitnodigingen in te schakelen. Als je automatische uitnodigingen hebt ingeschakeld, worden de leden die in de afgelopen 30 dagen publiekelijk hebben gereageerd op je berichten of deze hebben gedeeld, uitgenodigd om je pagina te volgen.

Overigens krijgt je bedrijfspagina een premium IN-logo in de koptekst van de pagina.


LinkedIn Premium voor bedrijfspagina’s is een betaalde dienst en is niet beschikbaar als kosteloos abonnement.

Meer tips

Hoe verzamel je effectief contactgegevens van potentiële klanten

De huidige wetgeving maakt het steeds uitdagender om contactgegevens te verzamelen voor…

Segmenteer de klantengroep van jouw bedrijf

Segmenteren is het op basis van criteria indelen van de markt in…

Zo zet je Instagram Posts, Reels en Stories in voor jouw bedrijf.

Instagram biedt verschillende functies om content te delen, zoals Posts, Reels en…