Aan tafel stopt de polarisatie en is er ruimte en tijd om naar elkaar te luisteren en samen op zoek te gaan naar oplossingen. AAN TAFEL! is een platform dat mensen aan elkaar verbind en de kloof tussen stad en platteland wil verkleinen, onder andere door middel van video’s van tafelgesprekken en documentaires.
De Vraag
Creëer een onderscheidende huisstijl en website en breng AAN TAFEL! (online) onder de aandacht bij heel Nederland.
AAN TAFEL! vroeg ons mee te denken bij het ontwikkelen van het online platform. Het omvat een breed pakket: vanaf het bedenken van het logo en de huisstijl, ontwerpen van campagne- en promotiemateriaal tot het inzetten van online promotie voor een grootschalige online zichtbaarheid.
Logo & merkidentiteit
Herkenbaar en opvallend
Zowel het logo van Stichting AAN TAFEL! als het campagne logo zijn opvallend en onderscheidend. Het logo AAN TAFEL! vormt ook de basis voor de tafel zelf. Het campagne logo, i.c.m. het tafelkleedraster vormt een onderscheidend geheel.
Dit wordt doorgevoerd in alle uitingen voor een samenhangende en herkenbare look & feel. Deze elementen vormden ook het uitgangspunt voor het ontwerp van de website.
Documentaires
Videoformat met landelijke impact
AAN TAFEL! is ook TROTS & ZIEN. Zij vormen het duo dat terugkomt in de documentaires en in een strip. Voedselinnovaties van het platteland en de stad worden in beeld gebracht door middel van impactvolle video’s van pakweg 20-25 minuten per documentaire.
Stripverhaal
Luchtig en opvallend
Voor TROTS & ZIEN hebben we ook strips gemaakt. Deze worden verspreid in de AAN TAFEL! nieuwsbrieven en via de socials. Strips trekken de aandacht, creëren emotionele verbinding en maken complexe informatie toegankelijk. Zo zorgen ze ook voor meer traffic naar de site.
Crossmediaal
Meer bereik, meer impact
AAN TAFEL! adverteert veel online, maar weet daarnaast ook goed op te vallen. Op verschillende events is AAN TAFEL! aanwezig en opmerkelijk zichtbaar met tal van uitingen: van rollup-banners, beursmateriaal, promotiemateriaal tot t-shirts en een heuze AAN TAFEL! mok.
Nieuwsbrieven, advertising en social media
Een grote online zichtbaarheid
Er is veel ingezet op online bereik, en met resultaat. Via advertenties als online bannering, social media ads en organische posts is een grote doelgroep bereikt. Ook wordt er maandelijks een nieuwsbrief verspreid. Altijd alles in de herkenbare AAN TAFEL! huisstijl uiteraard.
Het resultaat
Alle communicatie en creatieve campagnes die we voor AAN TAFEL! hebben ingezet, hebben geresulteerd in een massamediaal bereik. Stichting AAN TAFEL! werd in 2023 gelanceerd op Wereldvoedseldag. AAN TAFEL! is sindsdien goed voor meer dan 16 miljoen views op Google en ruim 3 miljoen views via AAN TAFEL! social mediakanalen.
Groot bereik
16 miloen+ website bezoekers
3 miljoen+ views via social mediakanalen
Ook zo'n sterke case?
Klaar om je merk een boost te geven? Bij ReMarkAble mixen we slimme strategieën met een flinke scheut creativiteit, zodat jouw campagnes niet alleen mooi zijn, maar ook écht resultaat opleveren.