TABOER biedt als onafhankelijk loket een luisterend oor en helpt bij het vinden van passende hulp. Je staat er niet alleen voor. TABOER spreekt jouw taal. Praten helpt! TABOER is een initiatief van LTO Noord, ZLTO en Zorg om Boer en Tuinder.
De Vraag
Lanceer een campagne met een sterke naam en visuele identiteit om de bekendheid van een loket voor mentale gezondheid onder boeren te vergroten.
LTO Nederland vroeg ons om mee te werken aan het opzetten van het loket TABOER. We ontwikkelden de naam, huisstijl, website en diverse campagnes met video’s, podcasts, artikelen en meer. Een beladen (gespreks)onderwerp als dat van TABOER verdient aandacht, en daaraan werken wij graag mee.
Naam en merkontwikkeling
krachtige naam & logo
Voor TABOER bedachten wij de naam en een krachtig logo. De naam is een samenvoeging van taboe en boer. Op het praten over mentale gezondheid (en zelfdoding) rust een taboe, zeker onder boeren.
De ontwikkelde huisstijl en look & feel valt op en vraagt om aandacht. Net al het onderwerp. Zowel in het logo als in de uitingen komt een gesprekswolk terug. Want: praten helpt!
Online platform
Deze uitstraling hebben we als eerste doorontwikkeld in de website: het online loket van TABOER. Op de website zijn naast adviezen voor de hulpvraag, o.a. ervaringsverhalen te lezen. Deze worden regelmatig (online) verspreid om aandacht te vragen en traffic naar de website te genereren.
Om het loket bekendheid te geven zetten we o.a. in:
- Offline communicatie (advertenties, flyers)
- Online advertising
- Social media
- E-nieuwsbrieven
Merkbekendheid
Opvallende campagnes
Om het onderwerp onder de aandacht te brengen bedachten we twee campagne slogans: Ik kan het zelf (niet meer) en Beter in je vel(d). Tijdens deze campagnes hebben we veel middelen ingezet, waaronder een nummer, dat gemaakt is door de Heinoos. Dit heeft geresulteerd in veel zichtbaarheid.

Verschillende communicatie uitingen
Crossmediaal opvallend
Naast alle online communicatie hebben we ook veel promotiemateriaal gemaakt voor bijvoorbeeld op events en beurzen. Dit omvat het beursmateriaal zelf, maar ook flyers, infographics en promotiemateriaal zoals pennen, notitieblokken en zelfs bierviltjes.
Het resultaat
Om TABOER bekend te maken, ontwikkelden wij een complete communicatiestrategie. Met een pakkende naam, herkenbare huisstijl en diverse online en offline middelen, bereikten we een groot publiek.
- Online: actieve social media campagnes, (blog)artikelen, ervaringsverhalen, video en podcasts.
- Offline: zichtbaarheid op beurzen en events, de inzet van muziek van Heinoos en diverse promotiemateriaal.
De hulplijn wordt gevonden
De hulplijn / TABOER website wordt gevonden en gebruikt, en steeds meer boeren durven de stap naar hulp te zetten.
Ook zo'n sterke case?
Klaar om je merk een boost te geven? Bij ReMarkAble mixen we slimme strategieën met een flinke scheut creativiteit, zodat jouw campagnes niet alleen mooi zijn, maar ook écht resultaat opleveren.