CowManager is een Nederlands bedrijf dat pionier is op het gebied van koemonitoringsystemen. Het bedrijf heeft in 2004 de eerste oorsensoren geïntroduceerd, waarmee veehouders wereldweid de gezondheid, vruchtbaarheid en voeding van hun koeien kunnen monitoren en optimaliseren.
De vraag
Help ons meer naamsbekendheid te krijgen door middel van creatieve campagnes.
CowManager vroeg ons voor het ontwikkelen van diverse pakkende campagnes en concepten. Het doel van deze campagnes is zichtbaar zijn onder de doelgroep; naamsbekendheid en bepaalde kwaliteiten van hun product, de oorsensor, uit te lichten. Hiervoor hebben we diverse middelen ingezet, iedere campagne start altijd met een goede basis: een krachtige kopregel en key visual.
Brand awareness / leads
Will you farm with me?
Een campagne waarbij CowManager zich onderscheid van zijn concurrenten. Wij ontwikkelden een concept, met de focus op de klantrelatie. CowManager staat voor een levenslang partnership met boeren. Vergelijkbaar met een huwelijk. ‘Will you farm with me?’ is een variant op ‘Will you marry me?’.
Uitwerking campagne
Dit concept vormde de basis voor een opvallende en inspirerende marketingcampagne. We creëerden een key visual die de boodschap krachtig uitdraagt, ondersteund door diverse marketingmiddelen:
- Direct mailings: Een voorbeeld hiervan is een ringdoosje met een CowManager-sensor en de boodschap “Will you farm with me? CowManager: a strong partnership”. Dit creatieve idee kan lokaal worden ingezet door dealers en accountmanagers.
- Online content: Gericht op het aanspreken van een internationale doelgroep met meetbare resultaten. Dit omvat banners, video’s en storytelling.
- Promomateriaal: De key visual is geschikt voor offline en online gebruik om op te vallen en leads te genereren.
De ‘overall’ uitdaging
Positie in de markt versterken
CowManager wil met haar campagnes de positie in de internationale markt versterken en het merk wereldwijd zichtbaarder maken. De focus lag hierbij op Amerika, Australë & Nieuw Zeeland en in Europa Nederland, Duitsland en Groot Brittanië. Met hun innovatieve product innovatief wou CowManager een krachtige en consistente marketingcampagnes die zowel veehouders als dealers zou aanspreken. ReMarkAble ontwikkelde diverse sterke concepten die de essentie van het merk overbrengen.’
Merkbekendheid
Lifetime monitoring
Een campagne gericht op het inzetten van de CowManager sensor vanaf het begin tot eind. De key visual: ontwikkeling van het kalf, tot koe. Lifetime monitoring. Voor de online zichtbaarheid realiseerden wij diverse banners en social media visuals, allemaal in het verlengde van ‘From Calf to Cow: lifetime monitoring’, met allemaal verschillende invalshoeken. Een succesvolle campagne met een mooi resultaat.
Sensor in de spotlight
Spot on!
Bij deze campagne was de boodschap, wees er op tijd bij! Wanneer een boer goed voor zijn vee zorgt, vooral rond de afkalfperiode, profiteert hij na het afkalven. Wees dus voorbereid, geen verrassingen na het afkalven! Wij creëerden naast het concept met key visual weer verschillende uitingen voor de offline en online communicatie.
Het resultaat
Alle concepten hebben bijgedragen aan meer naamsbekendheid voor CowManager. Naast de ingezette offline- en online campagnes met goede resultaten is er ook ‘rumour around the brand’ gecreëerd. De ‘Will you farm with me’ campagne bijvoorbeeld, heeft ook geleid tot partners & boeren die graag meewerkten aan ludieke foto’s.
De campagnes hadden allemaal als doel: opvallen en leads te genereren. Met onze aanpak versterkten we niet alleen de merkidentiteit, maar zorgden we ook voor meetbare resultaten. CowManager ’s boodschap werd internationaal herkend en gerespecteerd.
Ook zo'n sterke case?
Klaar om je merk een boost te geven? Bij ReMarkAble mixen we slimme strategieën met een flinke scheut creativiteit, zodat jouw campagnes niet alleen mooi zijn, maar ook écht resultaat opleveren.